100 procent JIJ modellencoaching
logo, drukwerk &
website ontwerp
Logo ontwerp
100% jij coacht (foto-)modellen en hun ouders. Model zijn is niet altijd even gemakkelijk. Het is een harde wereld die je onzeker kan maken.
Gedreven door passie en met de ervaring als modellen-moeder, helpt Len Nijland modellen hun problemen het hoofd te bieden en zichzelf sterker te maken. Vanwege de jonge doelgroep is gekozen voor een sprekend logo ontwerp, met felle kleuren en simpele vormen.
Website ontwerp
De voornaamste doelgroep is jonge modellen, ijkpunt voor de vormgeving. Daarnaast is het belangrijk de passie die Len voor haar werk aan de dag legt tot uiting te laten komen.
Het resultaat is een frisse, hippe website met prachtige, schermvullende achtergrondfoto’s, en daaroverheen transparente blokken met tekst en andere content.
Het geheel is in responsive design gebouwd, past zich dus naadloos aan het schermformaat aan.
Het WordPress CMS zorgt ervoor dat de eigenaar gemakkelijk zelf de website van nieuwe content kan voorzien.
100procentjij.nl
Ontwerp visitekaartje
In eerste instantie heb ik een visitekaartje ontworpen dat op transparant PVC met afgeronde hoeken gedrukt moest worden. Dit bleek echter erg ingewikkeld! Het materiaal was een stuk duurder, en het grote probleem zat hem in het feit dat er veel wit in het ontwerp zat, en dat beide kanten full color + wit bedrukt moesten worden. Daarnaast zat er een langere levertijd aan.
Omdat mijn klant de kaartjes snel moest hebben, heb ik ook een versie met UV spot bedrukking gemaakt die op mat wit karton gedrukt kon worden. UV spot geeft een mooi effect: de achtergrondkleur is mat, de tekst en logo’s zijn glanzend gedrukt en komen daarom mooi van het kaartje af. Dit was weer een goed voorbeeld van mijn bedrijfsfilosofie: door het dubbele ontwerp is het aantal uren flink opgelopen, maar 100% JIJ eigenaar Len Nijland was wel bijzonder blij met de visitekaartjes, en ik ben weer een goede ervaring rijker!
Ontwerp flyer
De flyer moest natuurlijk in de huisstijl passen. Een pakkende foto dus, met violet en goudgroen, en een beetje speels karakter. Het resultaat is een mooie flyer die sterk wordt door het contrast tussen de goede, deels ontkleurde foto, en de felle logo-kleuren. De achterkant is meer gericht op communicatie, en dus voorzien van een strakkere vormgeving: veel wit, duidelijke tekst en contactgegevens. En natuurlijk een handige QR-code om direct naar de site te surfen vanaf je smartphone of tablet!
Op de Mini Cooper!
Je kunt er natuurlijk ook je Mini Cooper mee beplakken!